North Korea switches state TV broadcasts from Chinese to Russian satellite | NK News
July 20, 2024
News

North Korea switches state TV broadcasts from Chinese to Russian satellite

Seoul reports disruptions as a result of abrupt change, which expert says poses new problems for monitoring state media

North Korea has started broadcasting state television from a Russian satellite after years of using a Chinese one, Seoul’s unification ministry has confirmed, a move that experts said represents a new stage of bilateral cooperation but poses new challenges for monitoring state media.

A ministry spokesperson told NK News that some areas of South Korea are experiencing interruptions to broadcasts of Korean Central Television (KCTV) as a result of the change.

Become a member for less
than $5.75 per week.

  • Unlimited access to all of NK News: reporting, investigations, analysis
  • The NK News Daily Update, an email newsletter to keep you in the loop
  • Searchable archive of all content, photo galleries, special columns
  • Contact NK News reporters with tips or requests for reporting
Get unlimited access to all NK News content, including original reporting, investigations, and analyses by our team of DPRK experts.
Subscribe now

All major cards accepted. No commitments – you can cancel any time.